Po raz trzeci Prezydent Miasta Torunia wręczył klucze do mieszkań absolwentom toruńskich uczelni wyższych w ramach miejskiego programu „Mieszkanie dla absolwenta”. Spośród ośmiu osób, które złożyły wnioski wyłoniono: Panią Anetę Grabowską, Panią Paulinę Wójcik oraz Pana Mateusza Kaletę.

 

    

 

     

 

   

Autor 5 zdjęć: Maria Patecka -WSKSiM Toruń

 

Mieszkania usytuowane są przy ul. Fałata, Reja i Rydygiera. Są to mieszkania dwupokojowe, pełnostandardowe. Zostały wyremontowane na zlecenie Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej.

– W mieszkaniach przeprowadzono kapitalne remonty, w tym wymianę okien oraz drzwi, instalacji, remontem ścian i podłóg, w łazienkach zamontowano armaturę, w kuchniach są kuchenki i zlewozmywaki. Łączny koszt remontu trzech mieszkań wyniósł 100.960,97zł – podaje dyrektor ZGM Monika Mikulska.

 

 

Wniosek o „Mieszkanie dla absolwenta” złożyć może toruński absolwent, który:

  • nie ukończył 30 roku życia i posiada status absolwenta uczelni wyższej mającej siedzibę w Toruniu, który ukończył studia stacjonarne lub niestacjonarne drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie na wydziałach lub w jednostkach organizacyjnych uczelni, zlokalizowanych na terenie miasta Torunia;
  • jest zatrudniony na podstawie umowy o pracę, jeśli miejscem świadczenia pracy jest miasto Toruń
  • ukończył studia ze średnią ocen co najmniej 4,7;
  • prowadził działalność naukową lub artystyczną mogącą wnieść znaczący wkład
    w rozwój nauki lub sztuki, w szczególności wydał publikacje naukowe, dokonał zgłoszenia patentowego, przeprowadził projekt badawczy lub prowadził prelekcje na konferencjach naukowych;
  • nie posiada prawa własności lokalu mieszkalnego, spółdzielczego prawa do lokalu mieszkalnego lub umowy najmu lokalu z mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Toruń.

Do kiedy i gdzie składać wnioski?

Wnioski składa się najpóźniej do 31 lipca w Urzędzie Miasta Torunia przy ul. Wały Gen. Sikorskiego 8 lub w wybranym Punkcie Informacyjnym Urzędu przy: ul. Grudziądzkiej 126b, ul. Poznańskiej 52 czy ul. Dziewulskiego 38. Punkty Informacyjne UMT czynne są codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 17.00. Weryfikacji formalnej wniosków dokonuje Biuro Mieszkalnictwa UMT z siedzibą przy ul. Legionów 220 w terminie do 31 sierpnia każdego roku.

Kto ocenia wnioski?

Wnioski, które przeszły pozytywnie weryfikację formalną podlegają ocenie merytorycznej przez Komisję do spraw Realizacji Programu Absolwent, powołaną zarządzeniem Prezydenta Miasta Torunia. Komisja składa się z 7 członków będących przedstawicielami Prezydenta Miasta Torunia, Rady Miasta Torunia oraz toruńskich uczelni wyższych.

Na jak długo zawierana jest umowa?

Umowa najmu w ramach programu „Mieszkanie dla absolwenta” zawierana jest na 5 lat, jednak nie dłużej niż na czas trwania zatrudnienia na warunkach umowy o pracę. Ponadto Absolwent po upływie każdego roku od dnia zawarcia umowy najmu składa zaświadczenie o zatrudnieniu. Po zakończeniu umowy najmu zawartej na czas określony, która trwała co najmniej 5 lat, na wniosek absolwenta i po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji Mieszkaniowej i właściwej komisji Rady Miasta Torunia, można zawrzeć z absolwentem umowę najmu na czas nieokreślony.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://i0.wp.com/www.zgm.torun.pl/wp-content/uploads/2017/10/WP_20170511_12_33_00_Pro.jpg?fit=1024%2C577&ssl=1https://i0.wp.com/www.zgm.torun.pl/wp-content/uploads/2017/10/WP_20170511_12_33_00_Pro.jpg?resize=150%2C150&ssl=1ZGMAktualnościPo raz trzeci Prezydent Miasta Torunia wręczył klucze do mieszkań absolwentom toruńskich uczelni wyższych w ramach miejskiego programu „Mieszkanie dla absolwenta”. Spośród ośmiu osób, które złożyły wnioski wyłoniono: Panią Anetę Grabowską, Panią Paulinę Wójcik oraz Pana Mateusza Kaletę.                      Autor 5 zdjęć: Maria Patecka -WSKSiM Toruń   Mieszkania usytuowane są przy ul. Fałata,...ZGM Toruń