Wnioski o wynajęcie mieszkania
Wnioski o wynajęcie lokali z mieszkaniowego zasobu Gminy Miasta Toruń przyjmowane są w siedzibie ZGM od stycznia do końca czerwca każdego roku.
JAKIE DOKUMENTY NALEŻY ZŁOŻYĆ?
- Wypełniony wniosek o wynajęcie lokalu wraz z oświadczeniem o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (oświadczenie składają wszystkie osoby ujęte we wniosku z tym, że w imieniu osób małoletnich oświadczenie składa rodzic/opiekun prawny).
- Dokument potwierdzający stan cywilny (kserokopia aktu małżeństwa lub aktu zgonu małżonka lub orzeczenia o rozwodzie). Osoby stanu wolnego składają oświadczenie w obecności pracownika ZGM.
- Zaświadczenie o korzystaniu lub niekorzystaniu ze świadczeń z opieki społecznej (jednostka: Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie ul. Konstytucji 3 Maja 40C), świadczeń rodzinnych lub świadczeń pielęgnacyjnych (jednostka: Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie ul. Batorego 38/40). W przypadku świadczeń rodzinnych/pielęgnacyjnych dopuszcza się złożenie kserokopii decyzji (oryginał do wglądu).
- Dochody wynikające z alimentów (zaświadczenie o prowadzonej egzekucji komorniczej; zaświadczenie (względnie decyzje) o pobieraniu świadczeń z funduszu alimentacyjnego – Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie, ul. Batorego 38/40 lub orzeczenie zasądzające alimenty).
- Zaświadczenie o wysokości uzyskanego dochodu brutto z tytułu wykonywanej pracy.
- Decyzje o uznaniu za osobę bezrobotną i ewentualnym przyznaniu prawa do zasiłku dla bezrobotnych.
- Inne dokumenty lub oświadczenia stanowiące o źródle utrzymania wnioskodawcy.
- W przypadku dzieci uczących się: zaświadczenie o kontynuowaniu nauki wydane przez właściwą placówkę oświatową wraz z informacją określającą wysokość ewentualnego stypendium (względnie decyzje).
- Decyzje o przyznanej rencie/emeryturze.
- Orzeczenie o niepełnosprawności/stopniu niepełnosprawności bądź pokrewne.
- Umowa najmu na obecnie zajmowany lokal.
- Oświadczenie o stanie majątkowym.
- Oświadczenie o nieposiadaniu tytułu prawnego do innego lokalu.
- Deklaracja o wysokości dochodów.
DOKUMENTY DO POBRANIA
WAŻNE:
Dokumenty potwierdzające wysokość dochodów winny obejmować okres 3 miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku. Dokumenty można złożyć w formie kserokopii, wówczas należy przedłożyć oryginały do wglądu pracownikowi ZGM.
kontakt telefoniczny:
56 65 77 532
INFORMACJA DLA OSÓB UJĘTYCH NA LISTACH MIESZKANIOWYCH
Z listy mieszkaniowej do TTBS?
Mamy ważną informację dla osób ujętych na listach mieszkaniowych oraz oczekujących na tzw. zamianę lokalu z urzędu.
Informujemy, iż w przypadku wzrostu wysokości uzyskiwanych dochodów mogą Państwo ubiegać się o wynajęcie lokalu mieszkalnego w zasobie Toruńskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Toruniu. Możliwość taka funkcjonuje na podstawie Zarządzenie Nr 129 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 19.05.2004 r. w sprawie ustalenia “Regulaminu wyłaniania osób wskazywanych przez Gminę Miasta Toruń do zawarcia umów najmu lokali mieszkalnych w zasobie mieszkaniowym Toruńskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o. o. w Toruniu” zmienionego Zarządzeniem 272/2014 oraz zarządzeniem 135/2018.
Zawarcie umowy najmu w zasobie TTBS Sp. z o.o. uzależnione jest od wpłaty kaucji mieszkaniowej w wysokości 12 krotności miesięcznego czynszu. Istnieje możliwość uzyskania dodatku mieszkaniowego na ogólnie obowiązujących zasadach.
Co należy zrobić?
1. Pobrać i wypełnić ankietę
Druki ankiet dostępne są w:
- Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Torunia, ul. Grudziądzka 126B
- siedzibie ZGM w Toruniu, ul. Młodzieżowej 31
2. Wypełnioną ankietę wraz z dokumentami potwierdzającymi wysokość uzyskiwanych dochodów brutto (dochody powinny obejmować rok kalendarzowy poprzedzający rok złożenia wniosku) prosimy złożyć w Wydziale Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miasta Torunia przy ul. Grudziądzka 126B.
W razie dodatkowych pytań bądź wątpliwości prosimy o telefon: 56 611 83 75, 56 611 83 76.